Tuesday, November 27, 2018

Apa beza Corelle dan Vantage

Bismillahirrahanirrahim.

Customer sering bertanyakan saya, saya baru nak bermula untuk mengumpul set pingan berjenama.
Tetapi saya agak keliru untuk memilih antara VANTAGE @  CORELLE.

-----------------------------
Ya,
Kedua-duanya mempunyai tarikan dan uniknyer tersendiri.







Pada saya, Corelle adalah pinggan untuk kita guna hari-hari.
Anak boleh guna tanpa kita takut-takut 
- jatuh pecahlah,
- sumbing dalam sinki lah,
-  sayangnyer, ini pinggan mahal.

 Corelle bukan mahal kerana BRAND,
tetapi mahal dan berharga kerana kualiti.

Percayalah, jika kita mempunyai anak yang masih kecil tidak perlu bimbang dengan set pinggan corelle.
Bahan material yang selamat, anak kita selamat menggunakannya, kita juga tidak perlu pun nak risau-risau nak sentiasa selamatkan set pinggan mangkuk kita.

----------------------------

Bagaimana pula dengan set Vantage ???

Ramai yang cakap vantage berat. 

ITU DULU !

Vantage ada 3 siri,

(1) Vantage Porcelain 

(yang ramai cakap berat tu)
- Tapi siri ni dah tak banyak, ramai yang beli dengan saya kerana mengumpul koleksi dan boleh dijadikan limited siri.

(2)  Vantage Deluxe

- sangat ringan dan material tidak sumbing
- ramai yang oder corelle dengan saya tetiba tukar set vantage ni sebab kan cantik, terpesona dengan corak-corak yang sangat menarik.
- material yang sangat ringan tu + gold line di sekeliling menjadikan ramai yang menitik air liyur....

(3) Vantage Vinna

- Siri ni sama macam corelle
- Ringan, tak sumbing, tahan lasak.
-Lagi best, dia datangkan dengan pelbagai set. ada set jug, ada set tea dan dinner.











Cadangan saya :

Set corelle = belilah untuk hari-hari guna

set vantage = belilah, guna kadang-kadang

Sebab,
jemu jugaklah asyik tenung/tengok/guna yang pinggan sama jer kan. 



READY STOCK
---------------------------------------------
Pm kak Q :- fb Q Corelle N Collecton
FB Fanpage : https://www.facebook.com/QCorelleNCollection/

Whatsapp www.wasap.my/601158522248


Instagram : Kedaiambo(Q Corelle N Collecton) 




No comments:

Post a Comment